5 minuta čitanja

Najbolji način da dobijete više zakazivanja termina vaših usluga putem Facebook-a

Facebook ne mora da služi samo za lajkove i komentare.

 

Iako je lajkovanje i komentarisanje vašeg posta super stvar, jer pokazuje da ljudi vole ono što objavljujete, da se bolje upoznaju sa vašim poslovanjem i da su vaši oglasi na Facebook-u ili Instagramu dobri, većina vlasnika biznisa zapravo želi nešto drugo.

 

Žele da im termini za usluge koje pružaju budu popunjeni.

 

U jednom istraživanju, 85% vlasnika salona lepote, je reklo da je to prva stvar koju žele od svojih reklama na Facebooku.

 

Da li se ponekad pitate šta da postavite na Facebook-u da bi neko zaista odlučio da zakaže termin za vašu uslugu?

 

Da li se osećate kao da su vaši napori na društvenim medijima čisto gubljenje vremena i pitate li se da li postovanje na Facebook-u uopšte ima smisla?

 

Ako je tako, želim da vam pokažem najjednostavniji način da dobijete više zakazivanja termina vaših usluga putem Facebook-a. Ovaj metod je funkcionisao za sve salone lepote koje sam reklamirao.

 

Verujte uopšte nije komplikovano, ali mnogi ovo ne koriste!

 

Pa koja je tajna? Postavite jednostavne Facebook oglase koji promovišu vaše usluge, a umesto da ih boostujete ili pozivate ljude da kliknu na dugme kako bi posetili vaš websajt (ako ga imate), uradite ovo:

 

Postavite post koji ima dugme za “slanje poruke” (send a message) za zakazivanja termina vaših usluga i povežite ga sa Facebook chat-om, koji je odlična stvar, tako da potencijalni klijenti mogu da dobiju više informacija o vašoj usluzi ili promociji i načinu kako da zakažu termin.

A najbolji deo je da za ovo ne morate da koristite neki komplikovani softver. Ovo možete podesiti upravo na Facebooku.

 

U jednoj kampanji koju sam radio, salon lepote je uspeo je da dobije više od 20.000 dinara u rezervacijama za usluge koje nudi, a za Facebook reklamu je potrošeno oko 2.000 dinara (to je 10 puta veći povrat investicije, a da ne govorimo da će se zadovoljni klijenti kod vas vraćati iznova i iznova).

 

Vidite? Postovi na Facebooku ne moraju da vam donose samo lajkove i komentare, oni su odlični i za zakazivanje termina vaših usluga, jedino je bitno da ih postavite ispravno.

 

Sve što vam je potrebno za ovu vrstu posta je:

  • Promocija ili usluga koji nudite,
  • Video ili fotografije za prikazivanje vašeg salona i usluga,
  • Tekst za promociju vaše ponude i
  • Facebook Ads Manager account (nalog). Možete da odete na Facebook.com/adsmanager da biste ga podesili.

 

Ako želite da znate kako da kreirate uspešan Facebook oglas, pročitajte moj Vodič za početnike: Kako da napravite Facebook reklamu koja zaista radi.

 

Dobro, da počnemo sa postavljanjem posta kako bismo dobili više rezervacija!

 

Korak 1: Kreiranje kampanje za Poruke u Facebook Ads Manager-u

 

Facebook Ads Manager će vam pomoći da postavite odgovarajuće Facebook oglase koji će vam omogućiti da vaši potencijalni klijenti rezervišu termin svog tretmana u vašem salonu, umesto da lajkuku i komentarišu vaš post.

 

O čemu se u stvari ovde radi? Kada boostujete postove na Facebook-u, vi tada kažete Facebook-u da želite da na svojim postovima dobijete lajkove i komentare . A onda će Facebook to i uraditi, pokazaće vaš post ljudima koji će ga najverovatnije lajkovati i komentarisati. I dobićete ovo:

Da se razumemo, ovo nije loše, ali ono što vi zaista želite od vaših postova je da neko zakaže termin za uslugu koju pružate.

 

E pa onda ćete reći Facebook-u da je vaš cilj da dobijete poruke iz posta:

Ovo znači da će Facebook prikazati Vaš oglas ljudima koji će vam najverovatnije poslati poruku unutar odabrane ciljne publike.

 

Korak 2: Odaberite vašu ciljnu publiku

 

Kako odabrati ciljnu publiku?

 

Sledeći korak je da izaberete ko će videti vaš oglas i gde će ga videti.

 

Za ovo imate puno opcija. Na primer, možete izabrati da vaš oglas vide ljudi u određenoj zemlji, gradu, osobe koje su u određenoj starosnoj dobi (npr. žene od 20 do 40 godina) i dr.

Zatim treba da izaberete GDE će biti prikazan Vaš oglas. Ako želite da pojednostavite stvari, izaberite sve što vam Facebook Ads Manager nudi.

 

U suprotnom, najčešća i najlakša mesta za prikazivanje oglasa su Facebook Feed i Instagram.

 

Korak 3: Podesite vašu reklamu za prijem poruka

 

Podesite svoj reklamni oglas.

 

Sledeći korak u Ads Manager-u je da napravite takav reklamni oglas koji privlači pažnju, koji pogađa potrebe vaših potencijalnih klijenata, a sve u cilju da ih navede da rezervišu termin za uslugu koju nudite.

Prvo, ubacite sliku ili video, a zatim i tekst oglasa. Preporučujem vam da, ukoliko ste u mogućnosti, pre postavite video oglas nego sliku, jer video je često zanimljiviji i privlači više pažnje ljudi nego slika. Pokušajte da napravite video snimak oko jednog minuta ili kraći u kom prikazujete ono što ratite.

 

Za tekst oglasa je bitno da ga napišete tako da vaša ponuda bude što privlačnija, a da istovremeno opišete šta je to što nudite i zašto potencijani klijent treba da odmah rezerviše termin za vašu uslugu. U tekst oglasa obavezno ubacite i određenu ograničenost usluge ili da ponuda važi određeni (kraći) vremenski period.

 

Zatim napišite naslov oglasa koji će se pojaviti ispod vašeg video oglasa ili fotke. To može biti sažetak vaše ponude, promocije ili poziv na akciju, npr. “Pošalji poruku”.

 

Zatim izaberite šta će vaše dugme reći. Možete da kažete „Rezerviši“, „Pošalji poruku“ ili mnoge druge opcije.

 

Sledeći korak je zabavniji: možete izabrati šta će se desiti kada neko klikne na „Pošalji poruku“ postavljanjem jednostavnog sistema za automatsko slanje poruka.

 

Korak 4: Podesite chat-bot

 

Ovde se dešava magija. Kada su ljudi zainteresovani za uslugu koju nudite, oni će pritisnuti dugme „Pošalji poruku“, a vi možete da podesite neke automatske odgovore da im pomognete da rezervišu termin za vašu uslugu, tako što će se tada pojaviti najčešće postavljana pitanja i to će izgledaće ovako:

A najbolji deo je da možete da odgovorite na njihova pitanja automatski sa chat botom, a da čak i ne morate da otkucate svoj odgovor na njih.

 

Ovde je važno da potencijalni klijenti veoma lako mogu da postavljaju pitanja i dobijaju trenutne odgovore, bez čekanja da otkucate odgovor na njih.

 

Pa, kako to da podesite?

 

Prvo idite u odeljak „Messenger Setup“, odaberite “Create New” i obeležite “Start Conversation”, a zatim kliknite na “Edit” i uredite standardni šablon:

Ovde možete ukucati poruku koju će neko dobiti kada pritisne “Pošalji poruku”. Preporučujem vam da se pozdravite sa njima i da ih pozovete da postave pitanje.

Zatim, ispod, otkucajte tri pitanja za koja znate da ćete ih dobiti u vezi sa svojim postom. Prema mom iskustvu, ljudi će često pitati kada ste otvoreni, gde se nalazite, šta je uključeno u vašu ponudu i koja je cena (iako ste to već naveli u tekstu oglasa).

 

Izaberite tri pitanja i zatim otkucajte svoje odgovore. Ovi odgovori treba da budu kratki, a na kraju i pitanje o tome da li želite da rezervišete termin.

Takođe možete pregledati kako će izgledati chatbot u programu Messenger:

Kada budete zadovoljni svojim oglasom i chatbot-om, pritisnite “Pošalji (Submit)” na dnu i Vaš oglas će biti poslat Facebook-u da bi ga odobrili, a onda će početi da se prikazuje.

 

Korak 5: Pratite šta se dešava u vašem Inbox-u

 

Sada kada imate Facebook ili Instagram oglas koji je aktivan, potencijalni klijenti mogu da postavljaju pitanja i da dobiju odgovore od vašeg chatbota.

 

Ali kako zapravo rezervišu termin za vašu uslugu?

 

Moraćete redovno da proveravate Inbox na vašoj Facebook poslovnoj stranici da biste odgovorili na pitanja i potvrdili rezervacije. Chatbot može da uradi neke stvari, ali budite sigurni da ćete dobiti i neka druga pitanja na koja ćete morati da odgovorite ručno. Takođe, moraćete i da potvrdite njihove rezervacije.

 

Zato obavezno nekoliko puta dnevno proveravajte svoj Inbox, odgovarajte na te poruke i gledajte kako se rezervacije pojavljuju!

 

Zaključak

 

Postavljanjem jednostavnog chatbota, koga ćete povezati sa vašim Facebook oglasima u Ads Manager-u, omogućavate potencijalnim klijentima da vam lako postavljaju pitanja, dajete im više informacija i pomažete im da brže i lakše rezervišu termin za uslugu koju nudite.

 

Usput, ako želite da saznate zašto je za poslovanje bitno kako izgleda vaša Facebook poslovna stranica, pozivam Vas odvojite 2 minuta i pročitate deo o Vođenju društvenih mreža.

 

Za kraj bih Vas zamolio da kažete šta mislite o ovom načinu za povećanje broja zakazivanja termina usluga? Da li ste već ovo koristili i kakva su vaša iskustva? Imate li neko pitanje u vezi sa ovim tekstom? Podelite svoje mišljenje i pitanja u komentarima ispod!

Autor

Nikola Jevtic - Web Marketing

Nikola Jevtić

dipl. pravnik i freelancer u digitalnom marketingu

Nikola Jevtic - Web Marketing

Nikola Jevtić

 

dipl. pravnik i freelancer u digitalnom marketingu

0 0 vote
Article Rating

Vaša email adresa neće biti objavljena u komentaru. Neophodna polja su označena *

guest
1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
Aleksandra
Aleksandra
2 months ago

Nikola zdravo ovo sto nama dajes savjete je stvarno dobro.Citam postove i ono malo jos mi ni je jasno kako kad pustim reklamu da ide i pitanje i zakazivanje klijentima.