7 minuta čitanja

Vodič za početnike:
Kako da napravite Facebook reklamu koja zaista radi

Facebook oglasi su jako moćni, ali mnoge firme smatraju da su i veoma komplikovani. Ne krivim ih. Kada sam prvi put pogledao Facebook Ads Manager , pitao sam se “ma šta je ovo?”!

 

U početku, što sam više istraživao, sve više mi je delovalo zbunjujuće. Bilo je toliko opcija koje su se mogle izabrati, a ja nisam znao ni za šta one tačno služe, kao ni šta će se dogoditi ako odaberem neku od njih.

 

Nakon desetak kampanja (postavljanja i menjanja oglasa i praćenja rezultata), počeo sam da ulazim u suštinu Facebook oglasa. Sada, nakon vođenja nekoliko stotina kampanja na Facebook oglasima u protekle dve i po godine, spreman sam da vas naučim kako da napravite Facebook reklamu koja zaista radi.

 

Oglasi na Facebooku imaju mnogo opcija, ali jednom kada se budete upoznali sa tom platformom, ona neće izgleda tako komplikovano. U ovom vodiču za Facebook oglase za početnike, pokazaću vam sve što treba da znate da biste postavili svoju prvu uspešnu Facebook kampanju.

Zašto Facebook oglašavanje?

Postoji mnogo dobrih razloga da se ulaže vreme i novac u Facebook oglase.

 

U Srbiji je oko 4 milona ljudi povezano na internet, a nešto manji broj, svakodnevno drži telefon u svojim rukama u proseku oko 116 minuta. Za to vreme najčešće su na Facebook-u i Instagramu ili pretražuju ono što ih zanima na Google-u. 

 

E sad, koliko od tih ljudi su vaši potencijalni kupci ili klijenti? 

Pa koliki god da je tačan broj, odgovor je da potencijalnih kupaca i klijenata ima dovoljno da vaš posao može da opstane i da napreduje. 

 

Ali, sve to ima smisla ako vašu reklamu vide oni ljudi koji zaista i žele proizvod ili uslugu kuju nudite. 

 

Recimo da imate salon lepote. Uvek je bolje da vaše usluge ponudite ženama, od 25 – 45 godina, jer je tu najveća mogućnost da je nekoj od njih zaista i potrebna usluga koji nudite.

 

Takodje, vaša ciljna grupa mogu biti i muškarci, koji bi svojim lepšim polovinama kupili i poklonili vrednosni vaučer za neki od tretmana u vašem salonu. Više o ovome sam pisao u delu o Facebook, Instagram i Google oglašavanju.

Facebook oglasi su povezani sa Instagram oglasima, tako da možete da pokrenete reklamu na obe platforme, a u jednoj kampanji.

 

Ukolko se brinete  o troškovima, znajte da su Facebook oglasi (reklamiranje) prilično pristupačani u odnosu na neke alternative, uključujući i Google AdWords.

Vodič za postavljanje kvalitetnog Facebook oglasa

Kreiranje Facebook oglasa sa visokom konverzijom zapravo nije tako teško kao što zvuči.

 

Iskusnije firme i preduzetnici svoje Facebook reklame postavljaju preko Business Manager-a, koji je malo komplikovaniji za rad, a ovde ću vam pokazati proces kreiranja oglasa u Ads Manager-u, koji je sasvim dovoljan za kreiranje uspešnog Facebook oglasa.

 

1. Prvo osmislite strategiju

 

Pre nego što počnete da koristite Ads Manager, morate da imate strategiju. Bez strategije nećete znati koju opciju treba da obaberete i na kraju ćete napraviti Facebook oglas koji zapravo ne cilja nikog korisnog.

 

Za svaku kampanju koju ćete kreirati, morate da se zapitate:

 

  • Koji proizvod ili usluge promovišem?
  • Koga ciljam (ko je moj kupac)?
  • Hoće li ljudi kojima se obraćam biti hladna ili topla publika?
  • Kako će potencijalni kupci koristiti proizvod ili koje će koristi imati od usluge koju nudite?
  • Koja je bolna tačka potencijalnih kupaca i kakve će prigovore (sumnje u proizvod ili uslugu) imati?
  • U kojoj fazi prodajnog levka se trenutno nalaze ljudi koje ćete targetitari kampanjom?
  • Koji je cilj vaše kampanje?
  • Da li želite lajkove i komentare, prepoznavanje brenda, saobraćaj na sajtu, prodaju ili nešto drugo?

 

Ako nemate strategiju sa ciljem onoga što želite da postignete, nećete moći da napravite dobre oglase. Znači, prvo razvijte svoj plan igre.

 

2. Odaberite cilj kampanje

 

Prva stvar koju ćete uraditi prilikom kreiranja kampanje je da odaberete svoj cilj. Važno je da izabrate pravi, jer će Facebook optimizovati oglas na osnovu vašeg cilja. U nekim slučajevima, pravi cilj može da snizi vašu cenu po kliku i poboljša rezultate.

Možete da odaberete neki od sledećih ciljeva:

 

  • Brand awareness (jačanje svesti o brendu)
  • Reach (da vašu reklamu vidi što veći broj ljudi)
  • Traffic (da usmeravate ljude na vaš web sajt)
  • Engagement (lajkovi i komentari)
  • App installs (poziv na istalaciju aplikacije)
  • Video views (Prikaz video zapisa)
  • Lead generation (skupljanje lidova – upita)
  • Messages (Poruke)
  • Conversions (Konverzije)
  • Catalogue Sales (Kataloška prodaja)
  • Store traffic (Poseta offline prodavnice).

 

Vodite računa da odaberete cilj koji se najviše slaže sa onim šta vi u stvari očekujete od vaše kampanje. Ako, na primer, pokrećete video kampanju koja je dizajnirana da pokrene prodaju, izaberite opciju „konverzije“ umesto izbora „prikazi video zapisa“. Naravno, vi želite da što veći broj ljudi pogleda video, ali ne na račun većeg broja konverzija, tj. prodaje.

 

3. Odaberite vašu publiku

 

Ukoliko ste u vašoj strategiji već odlučili koga ćete da ciljate, odnosno odredili ste koji su to “vaši potencijalni kupci”, ovde ćete odabrati tu vašu publiku. Ako pak niste, sada je trenutak da o tome razmislite.

Možete koristiti sledeća podešavanja:

 

Custom Audiences (prilagođena publika), ovde možete odabrati da se vaša reklama prikazuje ljudima sa vaše liste e-pošte, zatim osobama koje su preduzele određene radnje na vašem web sajtu ili na Facebook stranici vaše firme;

 

Koristeći opciju Lookalike audiences možete proširiti publiku osobama koje su sličnog interesovanja kao i ljudi koji su već posetili vaš web sajt ili Facebook stranicu;

 

U lokacijama (Locations) ćete izabrati u kojim zemljama ili gradovima će se prikazivati vaš oglas;

 

U opciji Age (godine) podesićete raspon u godinama ljudi kojima želite da se plasira vaša reklama;

 

A zatim ćete odabrati pol (Gender).

 

Opciju Languages (Jezici) možete ostaviti praznu, osim u slučaju da publika koju ste odabrali ne govori ili ne koristi jezik koji se pretežno koristi za lokaciju koju ste odabrali (npr. ako želite da targetirate naše ljude u Nemačkoj, u lokacijama ćete podesti da se vaš oglas prikazuje u Nemačkoj, ali samo ljudima koji govore srpski jezik).

 

Ispod imate i opciju detaljnog targeting, kao i mogućnost da odaberete da se oglas prikazuje osobama koju su već imale interakciju sa vašom Facebook stranicom.

 

Napomena: Nije neophodno da popunite sva ova polja. U većini slučajeva biće dovoljno da odredite lokaciju, godine i pol ljudi kojima želite da plasirate vaš oglas.

 

4. Izaberite gde želite da vaš oglas bude prikazan

 

U odeljku “Placements” možete odabrati automatski, što znači da će Facebook sam izabrati sva mesta gde vaš oglas može da se prikazuje ili ćete sami podesiti gde će se vaša reklama pojavljivati u delu “Edit Placements”.

 

Možete izabrati da se oglas prikazuje samo na mobilnim uređajima, na laptopovima i računarima (Desktop) ili i na desktop i mobilnim uređajima.

U “Edit Placements” možete izabrati da se reklama prikazuje i na Facebook-u i na Instagramu, u delu koji pokriva Audience Network, kao i na Messenger-u, a čekiranjem možete odabrati i samo pojedine od ovih opcija.

 

Napomena: Nakon što postavite i ispratite rezultate par kampanja, zaključićete koji od ovih položaja oglasa daje najbolje rezultate za vaš biznis.

 

5. Podesite budžet

 

U sledećem odeljku moći ćete da podesite budžet, da zakažete oglase i da izaberete metod optimizacije.

 

Možete da izaberete budžet za celu kampanju ili dnevni budžet, a možete I da odaberete da li će se oglas prikazivati na neodređeno vreme ili da zakažete početak i kraj prikazivanja oglasa do određenih datuma. Možete čak i da podesite da se vaša reklama prikazuje samo određenim danima u nedelji.

U ovoj fazi, takođe, možete odabrati da li želite da optimizujete svoje oglase. Za početak bih vam preporučio da ovo ne dirate i da pustite Facebook da ovo automatski podesi za vas.

 

Takođe preporučujem da u ovom delu “Bid Control” ostavite prazan, osim ako baš niste dobar poznavalac Ads Managera. Svakako ovo polje neće biti od presudnog uticaja na kvalitet vaše kampanje.

 

6. Izaberite format vašeg oglasa

 

Ovde možete birati između:

 

  • Oglasa za jednu sliku ili video ili slajdšou sa više slika i
  • Carousel oglasa, koji vam omogućuju da prikažete nekoliko videa i / ili slika.

Svaki od ovih formata ima svoje prednosti, a koji ćete odabrati pre svega zavisi od osnovnog cilja vaše kampanje.

 

7. Ne zaboravite detalje

 

Na samom dnu kreiranja oglasa, postoji mnogo malih opcija koje je lako propustiti. To se nalazi više odeljaka gde možete da stavite kopi (tekst oglasa), kao i da postavite naslov, odaberete CTA dugme (poziv na akciju) i da upišete URL vašeg web sajta.

Iskoristite sva ova polja. CTA dugme će vam pomoći da podignete konverzije, a dobro napisan tekst oglasa će imati veliki uticaj na vašu kampanju.

 

8. Pažljivo pratite vaše oglase

 

Kada pokrenete kampanju, pažljivo je pratite. Kod nekog oglasa može doći do povećanja njegove cene, nakon što učestalost prikazivanja postane previsoka, s druge strane, neki oglasi u startu mogu koštati više nego što biste očekivali, dok neke kampanje možda jednostavno ne rade onako kako biste želeli.

U Facebook Ads Manager-u  možete pratiti sve detalje svih vaših aktivnih kampanja. Posebno pažljivo pratite CPC, učestalost, rezultate relevantnosti i broj preduzetih akcija. Ovo su jedni od najvažnijih pokazatelja.

 

Zaključak

 

Oglasi na Facebooku imaju mnogo opcija koje možete izabrati, ali kada se upoznate sa načinom funkcionisanja, oglašavanje na Facebook-u više neće biti bauk. Sve dok imate jasan plan šta želite od oglasa, proces kreiranja kampanje će biti mnogo lakši, a kao rezultat ćete dobiti mnogo bolje oglase.

 

Inače, ako želite neku pomoć u kreiranju ili upravljanju kampanjama na Facebooku, obavestite me ovde ili u komentarima. Voleo bih da pomognem. Možda neću stići svima da odgovorim, ali ću se potruditi da dam odgovor na što veći broj pitanja.

 

Za kraj bih Vas zamolio da kažete šta mislite o ovom vodiču za Facebook oglase? Da li već koristite Facebook oglase za svoj posao? Koja pitanja imate o Facebook oglašavanju? Podelite svoje mišljenje i pitanja u komentarima ispod!

Autor

Nikola Jevtic - Web Marketing

Nikola Jevtić

dipl. pravnik i freelancer u digitalnom marketingu

Nikola Jevtic - Web Marketing

Nikola Jevtić

 

dipl. pravnik i freelancer u digitalnom marketingu

2
Ostavite Vaš komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena u komentaru. Neophodna polja su označena *

avatar
Мирјана Сладојевић
Guest
Мирјана Сладојевић

Интересује ме на који начин да се рекламирам, почињем тек. Радим масаже, мадеротерапију, релах, масаже лица, али нагласак стављам на ајурведа масажу са пулсном дијагностиком. Не сналазим се баш са овим вашим изразима. Хтела бих, као и сви, да то буде нешто необично, што ће привући пажњу. Шта ми би препоручујете?
Унапред хвала.