5 minuta čitanja

5 razloga zašto je svakom preduzetniku potreban Websajt

Da li poslujete bez websajta?

Osim ako niste vlasnik male firme koji nije zainteresovan da njegov posao napreduje, morate imati websajt.

 

U današnje vreme izgradnja poslovnog websajta ili prodavnice za e-trgovinu je lakša nego ikad. Sajt ne košta mnogo, vaša online prodavnica nije ograničena na radno vreme, a to je i najbolje sredstvo besplatnog oglašavanja.

 

Posedovanje websajta za male firme ne podrazumeva samo prodaju vaših roba i usluga.

 

Koliko ste puta samo ponavljali istu priču raznim zainteresovanim ljudima za vaše proizvode ili usluge o tome čime se vaša firma tačno bavi, zašto su vaše usluge bolje od nekih drugih, kako vam lepo izgleda prostor u kom radite, ponavljali im gde se tačno nalazite i odgovarali na pitanje: “A koja je cena?”.

Naravno, dobro je ako vašim potencijalnim klijentima možete da posvetite vreme za razgovor, ali ponekada to jednostavno nije slučaj i tada bi bilo dobro da kažete: “Čućemo se, a u međuvremenu posetite mojwebsajt.rs, verovantno ćete naći odgovore na mnoga pitanja koja Vas zanimaju.”

 

Na vašoj web lokaciji potencijalni klijenti će moći da se upoznaju s tim koje proizvode ili usluge nudite, da pogledaju galeriju vaših slika ili video materijala, da se upoznaju sa svim benefitima vašeg proizvoda ili usluge, da pogledaju cenovnik , vašu lokaciju i još mnogo toga.

 

Naravno , sa vašeg sajta odmah mogu i kupiti proizvod ili zakazati termin za uslugu koju nudite, bez obzira da li neradan dan ili ste vi možda na odmoru.

 

I dalje niste sigurni kako će vam websajt pomoći da razvijete svoje poslovanje?

 

Obratite pažnju na ovo… 71% ljudi u Srbiji istražuje proizvod ili uslugu na internetu pre nego što donese odluku o kupovini. To je 4,5 miliona ljudi koji traže proizvod ili uslugu na internetu. S druge strane, čudno je, ali postoji 46% vlasnika malih biznisa koji navode da njima nije potreban web sajt.

5 razloga zašto Vam je potreban Websajt

1. Vaši kupci očekuju da ga imate!

 

Da je ovo jedini razlog na listi, bio bi dovoljan! Razmislite o tome. Da li biste verovali preduzeću koje nema web sajt?

Podsetimo se statistike od malo pre: 71% ljudi u Srbiji istražuje proizvod ili uslugu online pre donošenja odluke o kupovini. Ako nemate web sajt, nemate šanse da osvojite deo tog tržišta.

 

Naravno, to što nemate websajt klijentima i kupcima nije bitno, oni će već naći ono što traže na websajtu vaše konkurencije. 

 

S druge strane, Vaš sajt može biti dostupan 24/7/365 čak i kada vi niste.

 

2.  Dajete kredibilitet vašem poslovanju

 

Činjenica je da postojanje websajta povećava poverenje potencijalnih kupaca ili klijenata prema vašoj firmi. To je i najbolje mesto da ljudi saznaju više o vama i vašim proizvodima ili uslugama. 

 

Dobar web sajt će vam omogućiti da ostavite snažan pozitivan utisak na vaše potencijalne kupce i klijente.

 

Tu će moći da saznaju više o vašim proizvodima i uslugama, da vide gde se nalazite i koje je radno vreme vaše firme i mnogo toga još.

Zamislite ponašanje prosečnog potencijalnog kupca, jedne Marine… Marina je od drugarice saznala da u gradu postoji jedan salon ( Vaš salon) lepote, koji se na primer zove “Beauty” i gde je u toku letnja akcija epilacije celog tela. Marina ode kući, seti se šta je pričala sa dugaricom, reši da hoće da radi epilaciju celog tela, ali ne zna gde se nalazite i ode na Google da to sazna.

 

Ukuca ona lepo “Salon Beauty”, pa zatim i ime grada, ali tamo Vašeg salona nema, jer Vi nemate websajt! Marina se misli u sebi: “Čekaj, pa ovi nemaju ni sajt!”

 

GOTOVO!

 

Marina je na Vaš salon već zaboravila, jer nema kad da razmišlja o vašem salonu dok joj na Google-u  izlaze sajtova Vaše konkurencije, koji isto daju popust na epilaciju celog tela.

 

Šta će se dogoditi?

 

Iako je Marina bila spremna da uslugu epilacije kupi od Vas, promeniće svoju odluku i otići će u drugi salon.

 

Zašto?

 

Zato što Vam ne treba websajt!  

 

3.  Websajt nije skup kao što mislite

 

Da, u današe vreme sajtovi definitivno nisu skupi. Pogotovo ako imate u vidu sve koristi koje od sajta možete imati, kao i da izradu sajta plaćate jednom, a koristite ga neograničen vremenski period.

 

Na koje troškove treba računati?

  • Domen (adresa vašeg sajta – kupuje se za period od jedne do više godina)
  • Hosting (zakup servera vašeg sajta – kupuje se za period od jedne do više godina)
  • Izrada sajta (plaća se jednokratno)
  • Održavanje sajta (opciono – plaćate kada želite neku izmenu ili dopunu, možda Vam nikad ne zatreba)

 

Pa koliko to košta?

 

Domen i hosting na godišnjem nivou koštaju od 3.000 – 5.000 dinara, a izrada samog sajta zavisi od više faktora, ali osnovni paket može se kupiti već od 490 evra.

 

Mi takođe izradjujemo websajtove, a više o tome, kao i cene za različite pakete možete videti ovde. Naravno, za svaku konslutaciju i pitanje slobodno nas kontaktirajte putem telefona, e-maila ili kontakt forme na ovom sajtu.

 

Ako ste zainteresovani da vaš posao napreduje, izrada i postavka websajta mora biti vaš prioritet. To je mala investicija u odnosu na pogodnosti koje nudi, a koja će se vremenom višestruko isplatiti.

 

4. Posedovanjem Websajta uštedećete Vaše vreme

 

Komunikacija sa potencijalnim klijentima zahteva vreme. Vaša web stranica vam može uštediti to vreme, tako što ćete putem nje pružiti odgovore na uobičajena pitanja i upite klijenata.

 

Kao što sam već pomenuo, potencijalni kupci i klijenti će ovde naći odgovore na to zašto su vaše usluge bolje od nekih drugih, kako izgleda prostor u kom radite, gde se tačno nalazite i koje su cene.

 

Šta to znači za vas? Možete potrošiti svoje vreme radeći vrednije stvari.

 

5. Pojavićete se u rezultatima Google pretrage

 

Da li i vi uzimate telefon u ruke i guglate kada želite da dobijete više informacija o robi ili usluzi koja vam je potrebna?

 

Nekada želite da vidite šta se sve nudi na tržištu, nekada da proverite i uporedite cene, a nekada vam je jednostavno potreban broj telefona i adresa neke firme, salona ili prodavnice.

 

E, pa to rade i vaši kupci i klijenti! 

Traže informacije, žele da vide šta nudite ili kako da vas kontakiraju i još mnogo toga. 

 

Zamislite da neko traži fotografa za venčanje ili neku drugu proslavu.

 

Naravno da će prvo u Google-u kucati “fotograf za venčanja”, “slikanje svadbe” , “fotograf za rodjendane” ili nešto slično.

 

E sad, ako ste Vi fotograf, bilo bi dobro da se vaša reklama pojavi u tim pregledima, zar ne?

 

Ljudi će posetiti vaš sajt, videti šta nudite, čime povećavate mogućnost da za fotografisanje svoje proslave angažuju baš vas.

 

Tako je i za sve druge poslove, bitno je da povećate mogućnost da ljudi, kada žele prizvod ili uslugu koju nudite, pre nadju vas, nego vašu konkurenciju.

 

Više o ovome možete pročitati u delu Facebook, Instagram i Google Oglašavanje.

S druge strane, ako nemate websajt za svoju firmu, šanse da se pojavite u Google rezultatima su ravne nuli.

 

Da sumiramo… Vašem poslovanju je potreban websajt, a danas je lakše nego ikada da ga imate.

 

Ako sada želite da uradite jednu stvar koja će pomoći da vaše poslovanje bude uspešnije, to je da postavka websajta postane vaš prioritet.

Za kraj bih Vas zamolio da kažete da li se slažete sa ovim što je napisano u tekstu i šta biste još dodali? Da li imate websajt i kako on utiče na Vaše poslovanje? Imateli li pitanja u vezi izrade sajta? Podelite svoje mišljenje i pitanja u komentarima ispod!

Autor

Nikola Jevtić

dipl. pravnik i freelancer u digitalnom marketingu

Nikola Jevtic - Web Marketing

Nikola Jevtić

 

dipl. pravnik i freelancer u digitalnom marketingu

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of

Vaša email adresa neće biti objavljena u komentaru. Neophodna polja su označena *

guest

1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
Tamara Milanovic
Tamara Milanovic
2 years ago

fin tekst 🙂